Att du står ut med dig själv..

Du tror dig ha makt, du tror att alla ser upp till dig.. Du tror så mycket. Men i verkligheten så bryr sig ingen. Du har inget coolt jobb, du har inte den makt du tror dig ha. Ditt beetende bara förstör din fina personlighet du egentligen har. Jag gillade dig i början, men nu ryser jag bara av tanken att spendera en till dag med dig. Du trycker ner, och du dumförklarar en. Jag vill säga ifrån, men vad tjänar det till? Du har din lilla arme, ditt skydd, du är svag ensam.
Jag skrattar åt hur du kommer vara kvar där du är, inte bli något mer. Jag ska inte bli som dig, jag ska bli bättre. Bry mig om mina med människor, vara glad och sprida glädje. Jag ska inte vara lika falsk som dig, ena stunden tror man nästan att du har ett snällt hjärta men två sekunder senare inser man hur fel man har. Du bryr dig bara om dig själv.
Det handlar om att ge och få tillbaka, men vad får du tillbaka? Du ger ju ingenting. Då kan du inte förvänta dig så mycket heller. Jag har gett upp nu, du får bete dig som du gör. Jag orkar inte ta åt mig längre. Nu ska sluta känna mig dålig. Dags att bli glad igen och inte låta dig trycka ner mig.
/D.

Kommentarer
Postat av: Jossan

usch är det nån som är elak och dryg? tur att du är en stark tjej som inte tar åt dig av nån skit! :)

2011-06-14 @ 20:40:57
URL: http://josefinekanerva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0