Skönaste tjejen på tunnelbanan!

Hej igen!

Måste bara berätta om vad jag hörde på tunnelbanan. En tjej lite yngre än mig satt och förklarade för hennes vän hur hon hade räknat ut ett tal.

Talet var: du cyklar med en hastighet 18km/h i 12min, hur långt hinner du?

Hon börjar säga hur hon förvandlade min till timmar. Sen multiplicerade det med 18. vilket är helt korrekt, och hon borde ha slutat prata där. Men nej iställer fortsätter hon säga att hon multiplicerade det tidigare svaret med 60 och sen gånger 60 igen. Så hon hade fått till svar att cyklisten hann ca 12000 km på 12min.

Jag bara satt där och skrattade inombords. Lite elakt jag vet, men ändå väldigt roligt. Hennes kompis reaktion var bäst dock, "är du dum eller? Gå ut och cykla i 12min och se om du hinner 12000km!?"

Hahaha :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0