Ibland får det bara vara nog!

Jag blir så ledsen ibland. Lite får jag skylla mig själv eftersom att jag aldrig säger ifrån utan gör jämt som andra vill. Men man ska ändå inte utnyttja människor.

Imorse fick jag ett sms där mamman till barnen jag passar skrev att tre av pojkens kompisar skulle med hem till oss och två av tjejens kompisar. Alltså skulle jag ha 7 barn, varav två som jag är anställd för att passa. Så fem extra barn skulle jag ha. Okej om det var en kompis men inte fem. Pricken över iet var att hon bara skulle betala 85kr i timmen. Vilket jag personligen tycker är väldigt lite för så många barn. Jag sa det om jag ska passa dom får du betala mer. Vad tror ni hon säger då? A du kan få 90kr i timmen denna gång. VAD TÄNKER MÄNNISKAN MED? Jag blev så himla ledsen när hon skrev det. Verkligen utnyttja mig. Jag brukar aldrig säga ifrån men nu fick jag nog. Man gör inte sådär. Det är elakt och fult. Om något skulle hända är det ju mitt ansvar. Så jag sa nej till att jobba vid 11 tiden. Fick inget svar, skickade två sms till där jag förklarade hur jag kände. Inget svar på det heller. Sen ringer hon en halvtimme efter att jag skulle ha hämtat barnen och undrar varför jag inte har hämtat..

Fick så dåligt samvete men hon måste förstå att hon inte kan utnyttja mig sådär. Jag kanske har fel, men jag tycker det var elakt av henne. Speciellt att erbjuda 5kr mer i timmen. Kändes som en smäll på käften.

Nu är jag fortfarande ledsen för känner mig så dålig. Vill inte jobba mer för dom iaf.

Hejdå

/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0